Ni Toyota naravno nije propustila ovogodišnji Tokyo Auto Salon tjunera
(traje do 17. januara) da tamošnjoj javnosti pokaže nekoliko zanimljivih koncept
vozila.
Sem toga, Toyota je ovaj sajam iskoristila i kao dobru najavu za svoju novu
G Sports seriju modifikovanih automobila koji će japanskim kupcima biti dostupni
od leta ove godine.
Kao odlična najava služi pre svega Toyota FT-86 G Sports Concept,
atraktivnija varijanta već poznate studije FT-86 sa prošlogodišnjeg Salona
automobila u Tokiju.
FT-86 G Sports Concept je tako dobio pojačani 2,0 litarski
četvorocilindrični motor
sa turbo punjačem (mada podaci o snazi nisu saopšteni), wide body aero
kit
(drugačiji branici, veliko zadnje krilo, proširenja blatobrana...),
haubu od
karbon fibera i sa otvorima za vazduh, komplet novih aluminijumskih
točkova od 19 inča (sa gumama 245/40 R19 napred i 275/35 R19 pozadi),
Recaro sportska
sedišta...
Pogon je na zadnjim točkovima, menjač šestostepeni manuelni, a
dimenzije automobila izgledaju ovako: dužina 4190 mm, širina 1780 mm i
visina 1230 mm.
U Tokiju premijeru ima i Prius G Sports Concept, koji je bogatiji za
kompletan body kit (uključujući i pokrivene zadnje točkove i potpuno
drugačiji nos automobila), novi sportski izduvni sistem, LED svetla,
retrovizore od karbon
fibera, veće alu točkove, sportski podešeno ogibljenje (auto je niži za
30 mm)
i sportski kočioni sistem, a u unutrašnjosti se ističu Recaro sportska
sedišta,
aluminijumske pedale, kožni volan (prošiven crvenim koncem)...
Japanska "Tojota" je najavila da će opozvati milione vozila u SAD
zbog rešavanja mogućih problema sa pedalom za gas, u drugom talasu masovnog
povlačenja automobila na tehnički pregled u poslednja četiri meseca zbog slične
greške, što bi moglo da naruši reputaciju pouzdane robne marke, prenele su
agencije.
"Tojota" je objavila da će povući na pregled 2,3 miliona vozila na
američkom tržištu kako bi se rešile eventualne nevolje sa pedalom za gas, čime
je priznala da postoje ozbiljni problemi sa opasnim iznenadnim ubrzanejm njenih
putničkih automobila i kamiona.
Opoziv je potvrdio da su potencijalni problemi bezbednosti
"Tojotinih" vozila dublji nego što je proizvođač prvobitno pozvao na
tehnički pregled 4,2 miliona vozila krajem minule godine zbog pomeranja
podne prostirke i izenadnog ubrzanja vozila. To je bio najmasovniji opoziv u
istoriji komapnije.
Modeli na koje se odnosi najnoviji opoziv su "rav4" iz 2009 i 2010.
godine, "korola" i "matriks" izrađeni takodje u tom
periodu, "avalon" montiran od 2005. do 2007, "kamri" od
2007. do 2010, modeli "hajlandera" za 2010, kao i "tundra"
i "sekvoja" montirani od 2008. do 2010. godine.
"Tojota" je objavila da je njena istraga potvrdila poslednjih meseci
da pedala za gas na tim modelima može da dođe u poziciju da poveća brzinu ili
uspori kretanje kola. Taj problem se može pojaviti kada se mehanizam pedala
istroši, stoji u saopštenju. Kompanija je istakla da će nastaviti da istražuje
uzroke neočekivanog ubrzanja vozila i da će biti preduzete odgovarajuće mere
kako bi se problemi rešili.