Sportski automobili Toyote koji su ostavili najznačajniju ulogu u svetu sportskih automobila su svakako:
Toyota Celica
Supra
I svakako na prvom mestu već davno zaboravljeni Corolla AE-86 Levin i Trueno
Toyota sport cars, oni koji su ušli u legendu!
Sportski automobili Toyote koji su ostavili najznačajniju ulogu u svetu sportskih automobila su svakako:
Toyota Celica
Supra
I svakako na prvom mestu već davno zaboravljeni Corolla AE-86 Levin i Trueno
Celica I






Prva generacija/A20/35 Series (1970-1977) Prva generacija selike je izbačena na japansko tržište krajem 1970 godine.Modeli koji su bili u ponudi su:LT, ST, GT i GTV. A motori koji su ugrađivani su: 1.4 L T , 1.6 L 2T , 1.9 L 8R , 2.0 L 18R , 2.2 L 20R dok je u GTV modelu ugrađivan 2T-G sa twin Mikuni-Solex karburatorima.
Celica II






Druga generacija/A40 Series (1978-1981) Predstavljena na japanskom tržistu krajem 1977 godine. odeli koji su bili u ponudi su ET, LT, ST, SE, XT, GT,i GTV. GT i GTV modeli . GT i GTV je bila opremljena sa 18R-G Twincam motorom. Kasne 1978, GTV model je zamenjen GT Rally verzijom.
Celica III





Treća generacija / A60 Series (1981-1985) Avgusta 1981 predstavljena je treća generacija, bila je dostupna kao kupe i kabriolet. Modeli koji su bili dostupni su SV, ST, ST-EFI, SX, GT, i GT Rally.Motori koji su bili dostupni: 2.4 L 22-R ili 22R-E, kao najveći motori u ponudi, drugi motori koji su se koristili su 1.6 litara 2T, 1.8 litara 3T i 1S, i 2.0 litara 18R-G. Septembra 1982, prva Celica turbo je predstavljena u Japanu. GT-T je imala 1.8 litara 3T-GTE motor. Da bi zadovoljili FISA standarde za Group B Rally Car da bi učestvovali na World Rally Championship (WRC), 200 komada Celica GT-TS je napravljeno.
Celica IV



Četvrta generacija/ T160 Series (1985-1989) Avgusta 1985 celica je pretrpela velike promene, za razliku od starijih generacija četvrta generacija je dobila pogon na prednje točkove. Toyota je 1986 predstavila i model GT-Four (ST165) sa pogonom na sve točkove. GT-S 2.0 L motor proizvodi 190 hp (142 kW) (3S-GTE motor) i GT-Four je odmah zauzela mesto kao oficijalno toyotino reli vozilo. Generalno o 4th Generation Models: AT160 Coupe, Liftback 4A-F, 4A-GE 1.6 ST (4A-F), 1.6 GT (4A-GE) Japan, General ST160 Liftback 1S-iLU 1.8 ST, 1.8 SX Japan[4] ST161 Coupe, Liftback 2S-ELC 2.0 ST, 2.0 GT (1986 model year only) North America ST162 Coupe, Liftback, Convertible 3S-FE, 3S-GE 2.0 ST & 2.0 GT (3S-FE), 2.0 GT-R (3S-GELU), 2.0 GT-i 16, 2.0 SX & 2.0 GT-S (3S-GE), 2.0 ZR (3S-FE) Japan (Liftback & Convertible)[4], North America (all body styles), Europe (Liftback & Convertible), Australia & New Zealand (Liftback only) ST163 Liftback 4S-Fi 1.8 ST, 1.8 SX Japan[4] ST165 Liftback 3S-GTE GT-Four, Turbo All-Trac Japan, Europe, North America
Celica V





Peta generacija/ T180 Series (1990-1993) Predstavljena septembra 1989, nova generacija je pretrpela velike promene kao i GT-Four koji je bio snažniji. Motori koji su bili u ponudi su:1.6 L 4A-FE, 2.0 L 3S-FE & 3S-GE, 2.0 L turbo 3S-GTE, 2.2 L 5S-FE. Najveći uspeh u motosportu je svakako donela upravo peta generacija 1990 Carlos Sainz je osvojio prvu WRC titulu za toyotu, i 1992 Carlos Sainz ponovo osvaja WRC titulu, 1993 Juha Kankkunen osvaja novu titulu WRC i Tri titule u WRC-u govore dosta o petoj generaciji toyota je napravila limitiranu verciju Carlos Sainz od 5000 primeraka u koji su ugrađivali 3S-GTE motor kao i pogon na sve točkove 3S-GTE je proizvodio 208 HP.
5th Generation Models: AT180 ST Coupe, Liftback 2WS, FWD 4A-FE 77 kW (103 hp) @ 6000 rpm 138 Nm (101tq) @ 3200 rpm Europe, North America, General - ST182 2.0 GT-i 16 Liftback, Convertible 2WS, FWD 3S-GE 118 kW (158 hp) @ 6600 rpm 186 Nm (137tq) @ 4800 rpm Europe, Middle East - ST182 2.0 GTS-i 16 Liftback wide body 2WS, FWD 3S-GE 118 kW (158 hp) @ 6600 rpm 186 Nm (137tq) @ 4800 rpm Belgium, The Netherlands - ST183 Active Sports Liftback 4WS, FWD 3S-GE 118 kW (158 hp) @ 6600 rpm 186 Nm (137tq) @ 4800 rpm JP 3200 ST182 GT-R Liftback 2WS, FWD 3S-GE 118 kW (158 hp) @ 6600 rpm 186 Nm (137tq) @ 4800 rpm JP 1880 ST183 GT-R Liftback 4WS, FWD 3S-GE 118 kW (158 hp) @ 6600 rpm 186 Nm (137tq) @ 4800 rpm JP 1970 ST182 Z-R Liftback 2WS, FWD 3S-GE 93 kW (125 hp) - JP 1608 ST183 Z-R Liftback 4WS, FWD 3S-FE 93 kW (125 hp) - JP 1698 ST182 S-R Liftback 2WS, FWD 3S-FE 93 kW (125 hp) - JP 1464 ST183 S-R Liftback 4WS, FWD 3S-FE 93 kW (125 hp) - JP 1554 ST184 GT (North America), SX (Australia) Coupe, Convertible, Liftback 2WS, FWD 5S-FE 97 kW (130 hp) @ 5400 rpm 186 Nm (137tq) @ 4400 rpm USA, Canada, Australia - ST184 GT-S Liftback wide body 2WS, FWD 5S-FE 97 kW (130 hp) @ 5400 rpm 186 Nm (137tq) @ 4400 rpm North America, Thailand, Hong Kong - ST185 GT-Four, GT-Four V Liftback normal body 2WS, 4WD 3S-GTE 165 kW (221 hp) @ 6000 rpm 270 Nm (199tq) @ 3200 rpm Japan 2685 ST185 GT-Four A, Turbo All-Trac Liftback wide body 2WS, 4WD 3S-GTE 149–165 kW (200–221 hp) @ 6000 rpm 270 Nm (199tq) @ 3200 rpm Japan, Europe, North America, Australia 2900 ST185 GT-Four RC, Turbo 4WD Carlos Sainz, GT-Four Grp A Liftback wide body 2WS, 4WD 3S-GTE 153–173 kW (205–232 hp) @ 6000 rpm 270 Nm (199tq) @ 3200 rpm Japan, Europe, Singapore, Australia 3171
Celica VI

.jpg)



Šesta generacija/ T200 Series (1994-1999) 1994 celica dozivljava potpunu promenu.Motori koji su bili u ponudi su:1.8 L 7A-FE, 2.0 L 3S-FE & 3S-GE, 2.0 L turbo 3S-GTE, 2.2 L 5S-FE.
| Generalno o sestoj generaciji |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AT200 | Coupe, Liftback | 7A-FE | ST, ST Limited, SR | North America, Europe | |||
| ST202 | Liftback, Convertible | 3S-FE, 3S-GE | SS-I (3S-FE), SS-II, SS-III, GT (3S-GE) | Japan, Europe (Liftback & Convertible), Hong Kong & Singapore (GT Liftback only) | |||
| ST203 | Liftback | 3S-FE | SS-I 4WS | Japan | |||
| ST204 | Coupe, Liftback, Convertible | 5S-FE | SX, SX-R, ZR, GT | North America (all body styles), Australia & New Zealand (Liftback only) | |||
| ST205 | Liftback | 3S-GTE | GT-Four | Japan, Europe, Australia, New Zealand | |||
Celica VII







Sedma generacija/T203 series(2000-2006) Predstavljena kao koncept vozilo 1999 i veoma uskoro zapoceta seriska proizvodnja i prodaja na odusevljenje mnogih obozavaoca. Sto se karoserije tice nova sedma generacija nimalo nepodseca na predhodnog rodjaka prepuna je ostrih linija i elegantnog futuristickog izgleda.Modeli koji su bili dostupni su ZZT230 i ZZT231.
ZZT230 ima relativno ekonomican motor 1ZZ-FE 1.8 L 4-cilindricni 140 hp (104 kW), dok ZZT231 poseduje 2ZZ-GE motor 1.8 L 4-cilindricni 191 hp (142 kW)proizveden u saradnji sa Yamahom. 21.Aprila 2006 proizvedena je poslednjacelica i proizvodnja je zvanicno zavrsena.
Generalno o sedmoj generaciji:
| ZZT230 | 1.8 VVTi | FWD MT | 1ZZ-FE | 142 PS (104 kW; 140 hp) @ 6400 rpm | 173 N·m (128 lb·ft) @ 4200 rpm | ||
| ZZT231 | 1.8 VVTLi T Sport | FWD MT | 2ZZ-GE | 191 PS (140 kW; 188 hp) @ 7600 rpm | 180.44 N·m (133.09 lb·ft) @ 6800 rpm | ||
| ZZT231 | 1.8 VVTLi GT | FWD MT | 2ZZ-GE | 191 PS (140 kW; 188 hp) @ 7600 rpm | 180.44 N·m (133.09 lb·ft) @ 6800 rpm |
SUPRA.............











Sta reci twin turbocharged 2JZ-GTE motor koji proizvodi 276 hp........................
LEVIN & TRUENO AE-86







Toyota AE-86 levin i trueno predstavljeni su javnosti 1983 godine kao peta generacija corole.Naziv AE-86 je dobila po tome sto A označava tip motora koji je ugrađen A to je 4AGE. Dok E86 predstavlja 6 generaciju E80 modela tj. corole. POstoje vidljive razlike između truena i levina. Levin ima fiksne farove dok trueno ima farove koji se podizu, osim vizualne razlike nepostoji nikakva druga razlika. Motori koji su ugrađivani su 1.6 l 4AGE motor koji razvija 130hp . Pogonski točkovi su zadnji sto pruza neverovatan doživljaj prilikom voznje jer njegovih nepunih 900 kilograma pokrecu zadnji pneumatici sa L.S.D diferencijalom i motorom od 130 hp, auto jednostavno se katapultira. Što se moto sporta tiče najčešće korišćeni automobili za drift trke su svakako LEVIN I TRUENO.
FT-HS




Tokyo motor show 2007 prvi put pretstavljen FT-HS posle duzeg vremena toyotin sportista i to hibrid.Poseduje 3.5l V6 motor na benzin koji je uparen sa elektro motorom zajedno proizvode 400 hp.Motor se nalazi napred dok je pogon na zadnje tockove.Ubrzanje od 0 do 100km/h dostize za 4 sekunde. Ima 2+2 sedista a zamisljen je kao kao kupe kabrio sa tvrdim krovom veoma ekonomican i veoma zivahan i zabavan za voznju.Celnici iz toyote jos uvek nisu objavili da li ce automobil uci u serisku proizvodnju.
FT-86






Naslednik legendarnog AE-86 sta se moze reci jednostavno strucnjaci iz toyote su se pobrinuli da naslednik jednostavno obara sa nogu kako sa dizajnom tako i sa karakteristikama jer su se za motor pobrinuli strucnjaci iz toyote i subarua tako da je auto dobio i nadimak toyobaru.Motor koji je ugradjen je 2l flat sa 4 cilindra pogon na zadnje tockove sto je normalno za 86 seriju poseduje sestostepeni manualni menjac i ima niski centar gravitacije.Planirana seriska proizvodnja je za pocetak 2011.
Kao nastavak strategije o širenju ponude hibridnih vozila, Toyota je u Detroitu predstavila novi koncept kompaktnih dimenzija, namenjen mlađoj, urbanoj klijenteli pod nazivom FT-CH.
![]() |
Koncept
FT-CH punih je 56 cm kraći od Priusa, i zbog toga mu potpuno odgovara
skraćenica u nemaštovitom nazivu (CH = compact hybrid).
Iako
nudi mesta za četiri osobe, zbog male dužine vozila najviše je okrnjen
prostor za noge putnika na zadnjoj klupi, dok će i gepek biti vrlo
skromnih dimenzija.
![]() |
S
druge strane, FT-Ch je zbog suzdržanih gabarita vrlo okretan u gradskoj
gužvi, a njegov hibridni sistem pogona, čije su performanse za sada
nepoznate, u potpunosti bi trebalo da zadovolji potrebe prosečnog
korisnika.
Neobični dizajn će se najpre svideti osobama koje
su odrasle na računarima u kojima su procesori radili na taktu od 8
bitova - Toyotini dizajneri inspiraciju su potražili u video igricama
iz 80-ih godina prošlog veka i dobili mališana sa jakim karakterom,
koji bi kod mnogih mogao pobuditi nostalgiju za prošlim vremenima.
TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) je objavila da je razvila “Winglet”, robota za pomoć u ličnom prevozu koji se vozi u stojećem stavu. Winglet - koji je još uvek na finoj doradi - jedan je od Toyota Partner Robota TMC za pomoć ljudima. Dizajniran tako da doprinese društvu pružajući ljudima mogućnost da uživaju u potpuno mobilnom životu.
Winglet je kompaktno sredstvo nove generacije za svakodnevni prevoz koje nudi usavršenu lakoću upravljanja i pomera granice kretanja korisnika. Sastoji se od tela (sa predviđenom površinom veličine lista papira u formatu A3) u kojem je električni motor, dva točka i unutrašnji senzori koji neprekidno kontrolišu položaj korisnika i prilagođavaju snagu da bi se obezbedila stabilnost. Zatim, jedinstveni paralelno vezani mehanizam dozvoljava vozaču da se kreće unapred, unazad i skreće jednostavnim prebacivanjem težine tela, što ovo vozilo čini bezbednim i korisnim čak i u skučenom prostoru ili pretrpanom okruženju.
TMC je kreirao tri modela, “L”, “M” i “S”, od kojih svaki ima različite elemente za upravljanje koji korisnicima dopuštaju da izaberu model prikladan njihovim potrebama - od “praktičnog” do “hands-free sportskog”.
TMC planira razne tehničke i korisničke probe da bi dobio povratnu informaciju tokom uvoda u praktičnu primenu Wingleta. Početak praktičnih testova njegove korisnosti u ulozi sredstva za kretanje planiran je za jesen 2008. u centralnom međunarodnom aerodromu Japana (Centrair) u blizini Nagoye, kao i u Laguna Gamagori, primorskom nautičkom kompleksu u Aichi Prefekturi. Isprobavanje njegove korisnosti u uslovima pretrpanog prostora i ostalim okolnostima, i kako posmatrači reaguju na ovu spravu, treba da se izvodi 2009. godine u Tressa Yokohama tržnom centru u Yokohama City-ju. TMC prati održivost kroz istraživanje i razvoj, proizvodnju i društveni doprinos kao deo svog koncepta ostvarivanja “održivog razvoja u tri oblasti” i da bi doprinela zdravom i prijatnom budućem društvu. Razvoj Toyota Partner Robota se odvija sa tim na umu i primenjuje se pristup TMC monozukuri (pravljenju stvari), koji uključuje njegov razvoj, proizvodnju i ostale tehnologije. TMC je otkrila “MOBIRO” robota za kretanje, koji je dizajniran za korišćenje u sedećem položaju 2007. godine u jednom od srodnih usavršavanja.
TMC ima za cilj da ostvari praktičnu primenu Toyota Partner Robota početkom decenije posle 2010. njegovim daljim robotičkim razvojem i jačanjem saradnje između industrije, vlade i akademskih krugova. (Economy, 22. avgust)
Toyota FT-86 - G Sports Series

Ni Toyota naravno nije propustila ovogodišnji Tokyo Auto Salon tjunera (traje do 17. januara) da tamošnjoj javnosti pokaže nekoliko zanimljivih koncept vozila.
Sem toga, Toyota je ovaj sajam iskoristila i kao dobru najavu za svoju novu G Sports seriju modifikovanih automobila koji će japanskim kupcima biti dostupni od leta ove godine.

Kao odlična najava služi pre svega Toyota FT-86 G Sports Concept, atraktivnija varijanta već poznate studije FT-86 sa prošlogodišnjeg Salona automobila u Tokiju.

FT-86 G Sports Concept je tako dobio pojačani 2,0 litarski četvorocilindrični motor sa turbo punjačem (mada podaci o snazi nisu saopšteni), wide body aero kit (drugačiji branici, veliko zadnje krilo, proširenja blatobrana...), haubu od karbon fibera i sa otvorima za vazduh, komplet novih aluminijumskih točkova od 19 inča (sa gumama 245/40 R19 napred i 275/35 R19 pozadi), Recaro sportska sedišta...

Pogon je na zadnjim točkovima, menjač šestostepeni manuelni, a dimenzije automobila izgledaju ovako: dužina 4190 mm, širina 1780 mm i visina 1230 mm.
Toyota Prius G Sports Concept

U Tokiju premijeru ima i Prius G Sports Concept, koji je bogatiji za
kompletan body kit (uključujući i pokrivene zadnje točkove i potpuno
drugačiji nos automobila), novi sportski izduvni sistem, LED svetla,
retrovizore od karbon
fibera, veće alu točkove, sportski podešeno ogibljenje (auto je niži za
30 mm)
i sportski kočioni sistem, a u unutrašnjosti se ističu Recaro sportska
sedišta,
aluminijumske pedale, kožni volan (prošiven crvenim koncem)...

