Toyota, koliko ljudi kada kada čuje za ovaj Japanski brend pomisli na sportski automobil?






A to je tek početak!
Toyota, koliko ljudi kada kada čuje za ovaj Japanski brend pomisli na sportski automobil?






A to je tek početak!
Toyota sport cars, oni koji su ušli u legendu!
Sportski automobili Toyote koji su ostavili najznačajniju ulogu u svetu sportskih automobila su svakako:
Toyota Celica
Supra
I svakako na prvom mestu već davno zaboravljeni Corolla AE-86 Levin i Trueno
Celica I






Prva generacija/A20/35 Series (1970-1977) Prva generacija selike je izbačena na japansko tržište krajem 1970 godine.Modeli koji su bili u ponudi su:LT, ST, GT i GTV. A motori koji su ugrađivani su: 1.4 L T , 1.6 L 2T , 1.9 L 8R , 2.0 L 18R , 2.2 L 20R dok je u GTV modelu ugrađivan 2T-G sa twin Mikuni-Solex karburatorima.
Celica II






Druga generacija/A40 Series (1978-1981) Predstavljena na japanskom tržistu krajem 1977 godine. odeli koji su bili u ponudi su ET, LT, ST, SE, XT, GT,i GTV. GT i GTV modeli . GT i GTV je bila opremljena sa 18R-G Twincam motorom. Kasne 1978, GTV model je zamenjen GT Rally verzijom.
Celica III





Treća generacija / A60 Series (1981-1985) Avgusta 1981 predstavljena je treća generacija, bila je dostupna kao kupe i kabriolet. Modeli koji su bili dostupni su SV, ST, ST-EFI, SX, GT, i GT Rally.Motori koji su bili dostupni: 2.4 L 22-R ili 22R-E, kao najveći motori u ponudi, drugi motori koji su se koristili su 1.6 litara 2T, 1.8 litara 3T i 1S, i 2.0 litara 18R-G. Septembra 1982, prva Celica turbo je predstavljena u Japanu. GT-T je imala 1.8 litara 3T-GTE motor. Da bi zadovoljili FISA standarde za Group B Rally Car da bi učestvovali na World Rally Championship (WRC), 200 komada Celica GT-TS je napravljeno.
Celica IV



Četvrta generacija/ T160 Series (1985-1989) Avgusta 1985 celica je pretrpela velike promene, za razliku od starijih generacija četvrta generacija je dobila pogon na prednje točkove. Toyota je 1986 predstavila i model GT-Four (ST165) sa pogonom na sve točkove. GT-S 2.0 L motor proizvodi 190 hp (142 kW) (3S-GTE motor) i GT-Four je odmah zauzela mesto kao oficijalno toyotino reli vozilo. Generalno o 4th Generation Models: AT160 Coupe, Liftback 4A-F, 4A-GE 1.6 ST (4A-F), 1.6 GT (4A-GE) Japan, General ST160 Liftback 1S-iLU 1.8 ST, 1.8 SX Japan[4] ST161 Coupe, Liftback 2S-ELC 2.0 ST, 2.0 GT (1986 model year only) North America ST162 Coupe, Liftback, Convertible 3S-FE, 3S-GE 2.0 ST & 2.0 GT (3S-FE), 2.0 GT-R (3S-GELU), 2.0 GT-i 16, 2.0 SX & 2.0 GT-S (3S-GE), 2.0 ZR (3S-FE) Japan (Liftback & Convertible)[4], North America (all body styles), Europe (Liftback & Convertible), Australia & New Zealand (Liftback only) ST163 Liftback 4S-Fi 1.8 ST, 1.8 SX Japan[4] ST165 Liftback 3S-GTE GT-Four, Turbo All-Trac Japan, Europe, North America
Celica V





Peta generacija/ T180 Series (1990-1993) Predstavljena septembra 1989, nova generacija je pretrpela velike promene kao i GT-Four koji je bio snažniji. Motori koji su bili u ponudi su:1.6 L 4A-FE, 2.0 L 3S-FE & 3S-GE, 2.0 L turbo 3S-GTE, 2.2 L 5S-FE. Najveći uspeh u motosportu je svakako donela upravo peta generacija 1990 Carlos Sainz je osvojio prvu WRC titulu za toyotu, i 1992 Carlos Sainz ponovo osvaja WRC titulu, 1993 Juha Kankkunen osvaja novu titulu WRC i Tri titule u WRC-u govore dosta o petoj generaciji toyota je napravila limitiranu verciju Carlos Sainz od 5000 primeraka u koji su ugrađivali 3S-GTE motor kao i pogon na sve točkove 3S-GTE je proizvodio 208 HP.
5th Generation Models: AT180 ST Coupe, Liftback 2WS, FWD 4A-FE 77 kW (103 hp) @ 6000 rpm 138 Nm (101tq) @ 3200 rpm Europe, North America, General - ST182 2.0 GT-i 16 Liftback, Convertible 2WS, FWD 3S-GE 118 kW (158 hp) @ 6600 rpm 186 Nm (137tq) @ 4800 rpm Europe, Middle East - ST182 2.0 GTS-i 16 Liftback wide body 2WS, FWD 3S-GE 118 kW (158 hp) @ 6600 rpm 186 Nm (137tq) @ 4800 rpm Belgium, The Netherlands - ST183 Active Sports Liftback 4WS, FWD 3S-GE 118 kW (158 hp) @ 6600 rpm 186 Nm (137tq) @ 4800 rpm JP 3200 ST182 GT-R Liftback 2WS, FWD 3S-GE 118 kW (158 hp) @ 6600 rpm 186 Nm (137tq) @ 4800 rpm JP 1880 ST183 GT-R Liftback 4WS, FWD 3S-GE 118 kW (158 hp) @ 6600 rpm 186 Nm (137tq) @ 4800 rpm JP 1970 ST182 Z-R Liftback 2WS, FWD 3S-GE 93 kW (125 hp) - JP 1608 ST183 Z-R Liftback 4WS, FWD 3S-FE 93 kW (125 hp) - JP 1698 ST182 S-R Liftback 2WS, FWD 3S-FE 93 kW (125 hp) - JP 1464 ST183 S-R Liftback 4WS, FWD 3S-FE 93 kW (125 hp) - JP 1554 ST184 GT (North America), SX (Australia) Coupe, Convertible, Liftback 2WS, FWD 5S-FE 97 kW (130 hp) @ 5400 rpm 186 Nm (137tq) @ 4400 rpm USA, Canada, Australia - ST184 GT-S Liftback wide body 2WS, FWD 5S-FE 97 kW (130 hp) @ 5400 rpm 186 Nm (137tq) @ 4400 rpm North America, Thailand, Hong Kong - ST185 GT-Four, GT-Four V Liftback normal body 2WS, 4WD 3S-GTE 165 kW (221 hp) @ 6000 rpm 270 Nm (199tq) @ 3200 rpm Japan 2685 ST185 GT-Four A, Turbo All-Trac Liftback wide body 2WS, 4WD 3S-GTE 149–165 kW (200–221 hp) @ 6000 rpm 270 Nm (199tq) @ 3200 rpm Japan, Europe, North America, Australia 2900 ST185 GT-Four RC, Turbo 4WD Carlos Sainz, GT-Four Grp A Liftback wide body 2WS, 4WD 3S-GTE 153–173 kW (205–232 hp) @ 6000 rpm 270 Nm (199tq) @ 3200 rpm Japan, Europe, Singapore, Australia 3171
Celica VI

.jpg)



Šesta generacija/ T200 Series (1994-1999) 1994 celica dozivljava potpunu promenu.Motori koji su bili u ponudi su:1.8 L 7A-FE, 2.0 L 3S-FE & 3S-GE, 2.0 L turbo 3S-GTE, 2.2 L 5S-FE.
| Generalno o sestoj generaciji |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AT200 | Coupe, Liftback | 7A-FE | ST, ST Limited, SR | North America, Europe | |||
| ST202 | Liftback, Convertible | 3S-FE, 3S-GE | SS-I (3S-FE), SS-II, SS-III, GT (3S-GE) | Japan, Europe (Liftback & Convertible), Hong Kong & Singapore (GT Liftback only) | |||
| ST203 | Liftback | 3S-FE | SS-I 4WS | Japan | |||
| ST204 | Coupe, Liftback, Convertible | 5S-FE | SX, SX-R, ZR, GT | North America (all body styles), Australia & New Zealand (Liftback only) | |||
| ST205 | Liftback | 3S-GTE | GT-Four | Japan, Europe, Australia, New Zealand | |||
Celica VII







Sedma generacija/T203 series(2000-2006) Predstavljena kao koncept vozilo 1999 i veoma uskoro zapoceta seriska proizvodnja i prodaja na odusevljenje mnogih obozavaoca. Sto se karoserije tice nova sedma generacija nimalo nepodseca na predhodnog rodjaka prepuna je ostrih linija i elegantnog futuristickog izgleda.Modeli koji su bili dostupni su ZZT230 i ZZT231.
ZZT230 ima relativno ekonomican motor 1ZZ-FE 1.8 L 4-cilindricni 140 hp (104 kW), dok ZZT231 poseduje 2ZZ-GE motor 1.8 L 4-cilindricni 191 hp (142 kW)proizveden u saradnji sa Yamahom. 21.Aprila 2006 proizvedena je poslednjacelica i proizvodnja je zvanicno zavrsena.
Generalno o sedmoj generaciji:
| ZZT230 | 1.8 VVTi | FWD MT | 1ZZ-FE | 142 PS (104 kW; 140 hp) @ 6400 rpm | 173 N·m (128 lb·ft) @ 4200 rpm | ||
| ZZT231 | 1.8 VVTLi T Sport | FWD MT | 2ZZ-GE | 191 PS (140 kW; 188 hp) @ 7600 rpm | 180.44 N·m (133.09 lb·ft) @ 6800 rpm | ||
| ZZT231 | 1.8 VVTLi GT | FWD MT | 2ZZ-GE | 191 PS (140 kW; 188 hp) @ 7600 rpm | 180.44 N·m (133.09 lb·ft) @ 6800 rpm |
SUPRA.............











Sta reci twin turbocharged 2JZ-GTE motor koji proizvodi 276 hp........................
LEVIN & TRUENO AE-86







Toyota AE-86 levin i trueno predstavljeni su javnosti 1983 godine kao peta generacija corole.Naziv AE-86 je dobila po tome sto A označava tip motora koji je ugrađen A to je 4AGE. Dok E86 predstavlja 6 generaciju E80 modela tj. corole. POstoje vidljive razlike između truena i levina. Levin ima fiksne farove dok trueno ima farove koji se podizu, osim vizualne razlike nepostoji nikakva druga razlika. Motori koji su ugrađivani su 1.6 l 4AGE motor koji razvija 130hp . Pogonski točkovi su zadnji sto pruza neverovatan doživljaj prilikom voznje jer njegovih nepunih 900 kilograma pokrecu zadnji pneumatici sa L.S.D diferencijalom i motorom od 130 hp, auto jednostavno se katapultira. Što se moto sporta tiče najčešće korišćeni automobili za drift trke su svakako LEVIN I TRUENO.
FT-HS




Tokyo motor show 2007 prvi put pretstavljen FT-HS posle duzeg vremena toyotin sportista i to hibrid.Poseduje 3.5l V6 motor na benzin koji je uparen sa elektro motorom zajedno proizvode 400 hp.Motor se nalazi napred dok je pogon na zadnje tockove.Ubrzanje od 0 do 100km/h dostize za 4 sekunde. Ima 2+2 sedista a zamisljen je kao kao kupe kabrio sa tvrdim krovom veoma ekonomican i veoma zivahan i zabavan za voznju.Celnici iz toyote jos uvek nisu objavili da li ce automobil uci u serisku proizvodnju.
FT-86






Naslednik legendarnog AE-86 sta se moze reci jednostavno strucnjaci iz toyote su se pobrinuli da naslednik jednostavno obara sa nogu kako sa dizajnom tako i sa karakteristikama jer su se za motor pobrinuli strucnjaci iz toyote i subarua tako da je auto dobio i nadimak toyobaru.Motor koji je ugradjen je 2l flat sa 4 cilindra pogon na zadnje tockove sto je normalno za 86 seriju poseduje sestostepeni manualni menjac i ima niski centar gravitacije.Planirana seriska proizvodnja je za pocetak 2011.
Kao nastavak strategije o širenju ponude hibridnih vozila, Toyota je u Detroitu predstavila novi koncept kompaktnih dimenzija, namenjen mlađoj, urbanoj klijenteli pod nazivom FT-CH.
![]() |
Koncept
FT-CH punih je 56 cm kraći od Priusa, i zbog toga mu potpuno odgovara
skraćenica u nemaštovitom nazivu (CH = compact hybrid).
Iako
nudi mesta za četiri osobe, zbog male dužine vozila najviše je okrnjen
prostor za noge putnika na zadnjoj klupi, dok će i gepek biti vrlo
skromnih dimenzija.
![]() |
S
druge strane, FT-Ch je zbog suzdržanih gabarita vrlo okretan u gradskoj
gužvi, a njegov hibridni sistem pogona, čije su performanse za sada
nepoznate, u potpunosti bi trebalo da zadovolji potrebe prosečnog
korisnika.
Neobični dizajn će se najpre svideti osobama koje
su odrasle na računarima u kojima su procesori radili na taktu od 8
bitova - Toyotini dizajneri inspiraciju su potražili u video igricama
iz 80-ih godina prošlog veka i dobili mališana sa jakim karakterom,
koji bi kod mnogih mogao pobuditi nostalgiju za prošlim vremenima.
Prvi put u poslednjih devet godina, Toyota se našla prva na listi Overall Loyalty to Manufacturer ispred General Motorsa, dok je takođe odnela prvo mesto i u izboru za Mid/Full-Size Car and Mid/Full-Size SUV sa automobilima Toyota Prius i Lexus RX, dok je takođe primila nagradu za lojalnost brendu kod azijsko-američkih kupaca. |
TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) je objavila da je razvila “Winglet”, robota za pomoć u ličnom prevozu koji se vozi u stojećem stavu. Winglet - koji je još uvek na finoj doradi - jedan je od Toyota Partner Robota TMC za pomoć ljudima. Dizajniran tako da doprinese društvu pružajući ljudima mogućnost da uživaju u potpuno mobilnom životu.
Winglet je kompaktno sredstvo nove generacije za svakodnevni prevoz koje nudi usavršenu lakoću upravljanja i pomera granice kretanja korisnika. Sastoji se od tela (sa predviđenom površinom veličine lista papira u formatu A3) u kojem je električni motor, dva točka i unutrašnji senzori koji neprekidno kontrolišu položaj korisnika i prilagođavaju snagu da bi se obezbedila stabilnost. Zatim, jedinstveni paralelno vezani mehanizam dozvoljava vozaču da se kreće unapred, unazad i skreće jednostavnim prebacivanjem težine tela, što ovo vozilo čini bezbednim i korisnim čak i u skučenom prostoru ili pretrpanom okruženju.
TMC je kreirao tri modela, “L”, “M” i “S”, od kojih svaki ima različite elemente za upravljanje koji korisnicima dopuštaju da izaberu model prikladan njihovim potrebama - od “praktičnog” do “hands-free sportskog”.
TMC planira razne tehničke i korisničke probe da bi dobio povratnu informaciju tokom uvoda u praktičnu primenu Wingleta. Početak praktičnih testova njegove korisnosti u ulozi sredstva za kretanje planiran je za jesen 2008. u centralnom međunarodnom aerodromu Japana (Centrair) u blizini Nagoye, kao i u Laguna Gamagori, primorskom nautičkom kompleksu u Aichi Prefekturi. Isprobavanje njegove korisnosti u uslovima pretrpanog prostora i ostalim okolnostima, i kako posmatrači reaguju na ovu spravu, treba da se izvodi 2009. godine u Tressa Yokohama tržnom centru u Yokohama City-ju. TMC prati održivost kroz istraživanje i razvoj, proizvodnju i društveni doprinos kao deo svog koncepta ostvarivanja “održivog razvoja u tri oblasti” i da bi doprinela zdravom i prijatnom budućem društvu. Razvoj Toyota Partner Robota se odvija sa tim na umu i primenjuje se pristup TMC monozukuri (pravljenju stvari), koji uključuje njegov razvoj, proizvodnju i ostale tehnologije. TMC je otkrila “MOBIRO” robota za kretanje, koji je dizajniran za korišćenje u sedećem položaju 2007. godine u jednom od srodnih usavršavanja.
TMC ima za cilj da ostvari praktičnu primenu Toyota Partner Robota početkom decenije posle 2010. njegovim daljim robotičkim razvojem i jačanjem saradnje između industrije, vlade i akademskih krugova. (Economy, 22. avgust)